Ing. Peter Glasnák
Hlavná stránka
Kto som
Aktuality
Úvahy
Rozhovory
Inými očami
Správy zo sveta
Vaše príspevky
Kontakt
Relácia Hodina s...
Komunálne voľby
Komunálne voľby
Užitočné odkazy
Zákony
Obchodný register
Živnostenský register
Región Kysuce
Občan
Sociálna sieť Ob. registra
Združ. miest a obcí Slovenska
Mesto Čadca
Katastrálny portál
Počasie
... že vraj stále platia sankcie voči Rusku

(Západné automobilky sťahujú výrobu do Ruska. Aký to bude mať dopad pre Slovensko?)   

Prvý závod automobilky MERCEDES otvorili v Ruskej federácii, v Moskve (4.4.2018).  Zamestná 500 pracovníkov – Rusov a má kapacitu spočiatku 25 tisíc vozov ročne. Závod otvoril – už vybudovaný a utajovaný – priamo prezident Ruskej Federácie  V. Putin spolu s predstaviteľmi top manažmentu firmy Mercedes. Otvorenia sa zúčastnil aj nemecký minister hospodárstva Peter Altmayer.

Poznámka: Výstavba továrne stála 250 mio € a od nástupu ministra hospodárstva P.Altmayera do funkcie (2018) bol už tri krát v Rusku.

Kladieme otázky:

• Čo – a Nemci ako súčasť Európskej únie už majú výnimku z hospodárskeho embarga voči Rusku?

• Bol Mercedes vyňatý zo zoznamov strategických položiek európskeho embargovania?

• Nedá sa z neho prerobiť plne opancierované vozidlo pre ochranu generálov, alebo ako rýchle bojové ozbrojené vozidlo prímestskej pechoty?

• Aj tam budú dovážať Srbov a Rumunov ako VW a Landrover k nám?

• A odkiaľ majú Rusi toľko odborných operátorov ak nezaviedli duálne školstvo pre automotive ako Slovensko?

• Kedy sa „pohnú“  automobilky majúce montážne haly tu od nás do Ruska či na Ukrajinu?

Nejde už o roky, ide o mesiace, tak do 9 mesiaco v …a za nimi sa pohne celý automotive priemysel subdodávok …

Nejde teraz o mzdu, isteže by bolo zaujímavé zistiť platové pomery v ruskom strojárenstve. Uvedomujeme si vôbec, že týmto sme stratili slovenskú výlučnosť že budeme trvale automotive dielňou sveta? A pritom dodnes – do 4.apríla 2019 nemáme k tej  pravicovými liberálmi presadenej a socdemákmi dlhé roky pestovanej monokultúre automobilového priemyslu osobných áut žiadnu alternatívu?

Nemali sa naši poslanci NR SR, naši vládni činitelia i náš ujo prezident zaoberať „Plánmi B“ pre Slovensko ak by sa toto stalo? Namiesto toho sa tu už pár mesiacov rozhoreli trápne boje o moc, o Ústavný súd, o prezidentskú funkciu i o rozvody v koalíciách … a minister práce si rochní, ako mu klesla nezamestnanosť vďaka montážnym pásom automobiliek …

Inak, čo robí Lajčákovo ministerstvo ak takýto pre Slovensko mimoriadne citlivý impulz ani nepostrehlo a bojuje o americké dotácie, o zmluvy ktoré sú nám nanič a celú obchodnú diplomaciu ako kedysi boli OBZAMIMI  i prieskum je dnes v keli?

Gratulujem Mercedesu, viem, že Mercedes bol jeden z posledných priemyselných podnikov,  čo otvára v Rusku závod, z veľkých strojárenských firiem Európy sú tam už mnohí výrobcovia vo forme kooperácií, joint/ventures, oni všetci nemusia exportovať, ono to tam všetko už vyrábajú … a my sme znova získali akurát oslie uši … sme akurát subdodávateľmi pre nemecké firmy a nemáme na to, otvárať v Rusku naše závody – lebo slovenský kapitál je podvyživený …

A čo na to všetko budúca prezidentka Čaputová? Je pripravená stretnúť sa s Putinom ak nebudeme chcieť byť poslední? Myslíte si, že sa táto správa, ktorú môžu naše masmédiá prevziať z kanála 1.tv.ru niekde objaví? Ako sa hovorí, súhlas, milí trollovia, nevyžadujem … nenamáhajte sa.

Ing. Peter Zajac-Vanka   predseda Spolku národohospodárov Slovenska OZ

Zdroj: www.hlavnespravy.sk/zapadne-automobilky-stahuju-vyrobu-ruska-aky-bude-mat-dopad-pre-slovensko/1719552

Dôvetok ... že vraj stále platia sankcie voči Rusku, to je dobré, lebo EÚ je principiálna a zásadová. To nám ľuďom práce tam dole dáva istotu, že čo politik povie, to platí, tak nás to učili starí rodičia.         

 
Najnovšie články
Joomla is Software released under the GNU/GPL License.