Situácia na D3 Žilina - Čadca - štátna hranica je vo výstavbe, ale hotová má byť až v roku 2025. Každodenné zápchy na veľkom obchvate cez tunel ako aj dopravné pnutie medzi Kysuckým Novým Mestom a št.hranicou sú hrozivé. V prípade zatvorenia tunelu situácia v meste si vyžaduje od vodičov a hlavne obyvateľov v meste vybaviť sa trpezlivosťou.

Štatistika je neúprosná. Denne prejde kysuckou „66“ 27 tisíc áut a 5 tisíc kamiónov. Ak k tomu pripočítame, že iba v tomto roku bolo  40 dopravných nehôd s 9 ťažkými zraneniami a jednou smrteľnou nehodou, je čas urobiť rázne opatrenia.  

S verejnou ponukou prišli ŽSR, ako dostať do prímestských vlakov čo najviac ľudí a takto riešiť stále viac zahltené ranné dopravné špičky. Cieľom ŽSR je, aby vlaky boli najlepším dopravným prostriedkom s ktorým sa vyplatí cestovať do práce. 

Preto ŽSR spolu s Ministerstvom dopravy na úseku Čadca - Žilina pridalo od 1.júla zatiaľ dve nové vlakové spojenia. V súčasnosti sa vlakom prepraví asi 3500 ľudí. V rannej špičke z Čadce do Žiliny cestuje 2000 ľudí, z toho do Kysuckého Nového Mesta denne 450 ľudí. V špičke chodia 2 vlaky za hodinu, cesta trvá od 25 minút a lístok je od 0,87€.

Prísľubom MDV SR je, aby ďalšie posilnenie vlakov medzi oboma okresnými mestami bolo už pri zavedení IDS (integrovaného dopravného systému) ma tratiach Žilina - Rajec, Žilina - Čadca a Čadca - Makov.